İngilizce Ders Notları 5- Should ( -meli, -malı kalıbı )



Should kalıbı gereklilik cümlelerinde kullanılır.
Öğüt verirken , tavsiye ederken should kalıbı kullanmak yerindedir. Yazacağım örnekte ne demek istediğimi açıkça anlayacaksınız :):)
Annenize akşam geç geleceğinizi söylediniz. Anneniz de "Akşam 10 da  gelmelisin." dedi.  
Gelmezsen babana söylerim de görürsüz sen anlamındaki gel gibi :):)
İşte burdaki - meliyi Should ile anlatıyoruz.
Yani zorunluluğu yok lakin yapman senin yararına olur cümlelerini bu kalıpla anlatıyoruz.

I
should+Verb1
You 
should+Verb1
We
should+Verb1
They
should+Verb1
He 
should+Verb1
She 
should+Verb1
It
should+Verb1

- We should eat. ( Yemek yemeliyiz.)
- You should rest. ( Dinlenmelisin.)
- You should do . ( Yapmalısın.)
- He should come ( O gelmeli )

Olumsuz cümle yapısı

Olumsuz cümle yapısında " not " kullanıyoruz.

- You shouldn't smoke here. ( Burada sigara içmemelisin. )
- I shouldn't invite her to dinner. ( Onu akşam yemeğine davet etmemeliyim. )
- You shouldn't buy. ( Satın almamalısın.)

Soru Cümleleri

Soru cümlesi oluştururken "should" cümlenin başında yer alır.

- Should I go? ( Gitmeli miyim? )
- Should I help her? ( Ona yardım etmeli miyim? 
- Should I sell or should I buy? ( Satmalımıyım  yada almalı mıyım? )
- Should I read or should write? ( okumalı mıyım yoksa yazmalı mıyım? ) 
- Where should I stay? Nerede kalmalıyım? )
- Why should I relax? ( Neden rahat olmalıyım? )
- What should I do?  ( Ne yapmalıyım?)
- How many glasses should I drink a day? ( Bir günde kaç bardak içmeliyim? )
- How many times should I tell you? ( Sana kaç defa daha anlatmalıyım? )
- How many hours a day should I work? ( Bir günde kaç saat çalışmalıyım? )


Şimdi sıra sende; 

1- Bu güne kadar öğrendiğimiz konularlar uzunca bir cümle kurabiliriz artık. Aşağıda örneğe uygun 3 cümle yazabilirsin ;) 

- I was watching a movie yesterday but I am studying today. Because I will take a test tomorrow and I should pass the test.  (dün bir film izliyordum ama bugün çalışıyorum. Çünkü yarın bir sınav var ve sınavı geçmeliyim. )

2- Aşağıdaki cümleleri ingilizceye çevir.
  • Dün restoranda yemek yiyorduk ama şimdi eve gidiyoruz. Çünkü yarın erken kalkmalıyız.
  • Sen bir kitap okuyorsun ama şimdi buraya gelmelisin çünkü sana bir peri masalı anlatacağım.
  • Bana battaniyeyi verebilir misin?  Çünkü uyumalıyım.
  • Dün uyuyordum ama bugün çalışıyorum. Çünkü para biriktirmeliyim.


 




 

Yorumlar

  1. Ben yarin baslayacagim ama sanki ben basliyorum diye hizlandinizmi ne? :))
    Yaa acaba diyorum cumle icerisinde kullanilan kelimenin okunusunuda mi yazsan? Tamam sustum!!!:)) tembel bir ogrenciyim ben. (Koca kisisi oyle diyor bana:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haa haa yok yaaa. Ben vakit buldukça yazıyorum konuları :) Sen baştan başlayı ver. Okunuşunu yazmayı düşündüm aslında sonra dedimki bizimkileri tembelliğe alıştırmayayım. Sesli sözlüğü açıp oradan iyice dinlesinler. Duymak farklı ne de olsa. Bak ama benim ders notlarım hiç sıkıcı değil.Ben İstanbul'dayken hızlandırılmış kursa gittim. İlk bir iki hafta bastılar bize grameri sonra da bol bol örnek ile pekiştirdik. Bende şimdi defterimdeki sıra ile gidiyorum. Her gün bi konuya yarım saat ayırsan olur bu iş :)

      Sil

Yorum Gönder